Thursday, October 6, 2011

SINGGAH SAHUR

20 hari bulan 8 yang lepas.. kolej mengadakan aktiviti komuniti iaitu singgah sahur.. best gak lar.. ngantok yang lebih sebenarnya.. mana tak nya.. bermula jam 1 pagi dah bertolak ke lokasi2 singgah sahur.. memang penat + sesat.. 2 pom sape2 yang naik bas sama mas ayu lah.. haha
tapi ramai yang tak tahu kami sesat yang dalam bas2.. nak tahu kenapa? coz diorang bukan singgah sahur tapi singgah tidur..

nie lah perangai atau sikap yang memang nak dielakkan.. yelah.. kalo nak ikuti aktiviti yang dijalankan TOLONG LAH..... tolong bagi komitmen.. nie tak buat hal sendiri aje.. kalo dah tau xnak bagi kerjasama baik tak payah ikot.. duduk je kat kolej.. lagi satu ramai lagi yang nak follow singgah sahur nie.. bukan senang nak dapat peluang pergi ke tempat2 yang dikawal.. hurm, ramai lagi yang kat dalam kolej nak follow singgah sahur tapi disebabkan mereka sedikit lewat mendaftar.. nama mereka digugurkan.. buat penat jew mas ayu bawak budak2 singgah tidur nie. buat penuhkan bas je tapi macam parasit!! lagi menyusahkan dengan demand yang semacam.. ingat kami nie kuli ke arah2.. orang gaji yang nak suruh2?? hurm, nasiblah kat wad nanti.. jangan sampai kene buli sudah!!

dah2la pasal sikapnyew.. benda dah lepas buat ape dikenang lagi.. lokasi yang dituju pertama kali adalah di balai polis johor bahru.. kami disambut meriah macam ada pesta pulak tapi bukan pesta just nak bagi makanan untuk mereka yang bertugas pada waktu malam jew.. terima kasih kepada ketua polis disana cz dia sangat sporting macam kami buat lawatan pulak kat sana.. nie lah sikap pemimpin yang perlu dicontohi. beliau sanggup turun padang apabila mendapat laporan kami akan menjejaki polis2 haha thaks giler2 ye!!

lokasi kedua di kem tentera majiedi johor lah kan.. hehe kat sini yang sedih lagi duka cita nya kami tak dapat masok ke dalam kem. hanya VIP2 sahaja yang layak dan boleh menyertai lawatan dalam kem. xpe kami paham sangat cz mereka semua lelaki dan kami pulak mejoriti adalah kaum hawa.. SEGAN YE!! hehe namun kami masih sempa mendapat peluang untuk round2 kat kem 2.. hehe

2nd last tempat yang kami pergi di balai bomba.. perh.. yang nie memang da best in da world lah.. yelah.. sampai je kami dapat sambutan meriah.. dari lampu2 yang bewarna warni dan alatan serta ahli2 bomba yang setia menunggu rombongan kami..
alhamdulillah..
best tak terkira..

last sekali sampai lah kami ke tempat yang nak dituju sebenarnya,,
iaitu di rumah anak yatim..
kat sana kami bersahur bersama hampir 100 anak2 yatim
alahai sayu nye dalam hati..
moga Allah lebih menguat kan kesabaran dan ketakwaan..
insyaAllah

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment