Friday, August 22, 2014

AFTER 1year...

assalamualikum
hai kawan2...

setahun sudah berlalu
setahun ugak la blog nie berhabuk tak bukak2
tak jenguk2
tak sentuh2
senang citer semua tak la...
hoho
namapak tak ke bz an seorang yang bernama Noor Mas Ayu..
hahaha

dan
after 1 year
semuanya berubah
aku bukan lagi jururawat pelatih
sekarang
aku dan jadi......
SEORANG JURURAWAT TERLATIH !!!!
huahahahhahhaha

seronok ke???
seronok jugak lah kot??
kot???
kot???
kot??
kot?
??????????????????????????

hahaha
biarkan menjadi cerita semalam
cz
dah setahun berlalu
..............

comel tak aku in uniform??
haha
perasan kan???
tapi
aku bahagia
aku seronok
yang paling penting
aku BERSYUKUR
TERIMA KASIH YA ALLAH

kerjaya seorang jururawat bukan calang2 kerja bagi aku
banyak yang dapat dipelajari dari bidang ini
bukan tentang perubatan yang aku ingin tekan kan
TAPI
tentang MANUSIA
perangai
tabiat
perlakuan
 semua ini dipelajari tanpa perlukan seorang guru
hanya pemerhatian
PEMERHATIAN YANG MACAM MANA???

BEGINI !!!!
-bila seorang ibu atau ayah ditahan dalam ward, perhatikan anak2 nya
-bila seorang anak ditahan di ward, perhatikan ibu dan ayah nya
-bila hidup temui ajal, perhatikan orang sekekliling nya
-bila satu keputusan diperlukan, perhatikan cara membuat keputusannya
##### banyak yang aku perhatikan dalam jangka masa setahun ini.
sangat SEDIH
sangat DUKACITA
sangat KECEWA
semua menjadi SATU..
dan
aku ada dengar ada yang mengatakan jururawat berhati BATU
JADI
disini
aku mohon
kepada kamu!!!
YA KAMU!!!
kamu yang belum mengenali kami
TOLONG LAH
PLEAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
kenali kami
fahami kami
terokai kami
barulah 
kamu faham kami bagaimana sebenarnya!!!!

YA ALLAH
kuatkan lah hati kami sebagai JURURAWAT...
amin...

## doakan aku ya kawan2.. semoga bidang yang aku ceburi ini memberi seribu satu syafaat kepada semua....

No comments:

Post a Comment